0
Kaip pirmokai į žygį susiruošė

2016-04-06

Pagaliau oras toks, kad nesinori sėdėti klasėje. Šiaulių ,,Juventos“ progimnazijos 1b klasės mokiniai išsiruošė į žygį prie Talkšos ežero.

Pirmoji užduotis – suskaičiuoti, kiek gi žingsnių iki ežero. Manot, kad lengva? Nieko panašaus. Net kalbėti su draugu nebuvo kada, tik girdėjosi „šimtas vienas, trys šimtai keturiasdešimt penki, oi, pamečiau skaičių, kiek tu suskaičiavai?“ Pagaliau Geležinė Lapė ir linksmasis labirintas, o kur dar sporto aikštynas. Smagu pasiausti, pasportuoti!

Antroji užduotis skirta Talkšos paukščių pažinimui, jų fotografavimui. Kiek čia kirų! O gal tai žuvėdros? Pirmokai diskutuoja ir apie tai, kaip gražesnį kadrą ,,pagauti“, kuris daugiau ančių suskaičiuos ir kaip atskirti patelę nuo patinėlio. Aistroms kiek aprimus ir vėl sujudimas. Ežere pasirodė gulbė, kuri įrėsi vaikų link. Puikumėlis!

Laikas ir trečiąjai užduočiai. Visi dalinasi į poras, ima padidinimo stiklus ir  leidžiasi į paieškas atgimusios gamtos požymių. O jų tiek daug! Kalasi klevo ,,nosiukas”, ant žemės išbuvęs visą žiemą. Ar užteks jam jėgų įsitvirtinti, išleisti šakmis ir užaugti? O štai ridenasi ir kaštonas, iškišęs daigelį. Danielė priglaudžia jį – pasodinsime klasėje į vazoną ir stebėsime, o vėliau persodinsime parke. Mėta su Oskaru stebi slieką, kuris ieško kaip patogiau įsirausti. Dar kažkas džiaugiasi geltonu drugeliu ir jo skrydžiu. Veiklos užtenka visiems.

Eilė atėjo ir kompasui. Kur Šiaurė, kur Pietūs.? O kaip gamtoje be kompaso, o gal galime jį pasidaryti patys? Pirmokus žavi viskas, kas nauja, nežinoma. Smalsumas ima viršų.

Smagi daina apie kiškių mokyklą skamba prie Auksinio berniuko. O skamba labai gražiai, nes pirmokai ne tik įsijaučia į mažus kiškučius, bet ir ruošiasi „eTwinning“ projekto ,,Mokyklų vizija“ dainų konkursui!

Neskubėdami, pasikalbėdami grįžtame į klasę. Tai kokį atstumą įveikėme?  Visa laimė, kad keletas mokinukų žygiavo prisisegę žingsniamačius. Tačiau visų žingsnelių skaičiai skirtingi. Kodėl? Vaikai suka galveles, kol vienam gudročiui kilo mintis, jog mažiausiai žingsnelių suvaikščiojo tie, kurie ramiausi, lėčiausi, o daugiausiai – klasės judruoliai, kurie lakstė už du! Tenka kviesti visagalę Matematiką – sudėti, dalinti ir ... paaiškėjo, kad vidutiniškai kiekvienas pirmokas nužingsniavo po 5 kilometrus. Vaikai negalėjo patikėti, kad tiek daug įveikė.

Tokia integruota veikla – ne tik pramoga, o rimtas mokslas. Tiek daug sužinota, patirta, išmokta. 

Straipsnį paruošė Aurelija Dirginčienė