0
Vandens dienos atgarsiai

2016-04-08

Kovo mėnesį ir vis dar balandį, maži ir dideli vaikai klausėsi paskaitų apie vandens naudą, atliko ekperimentus arba juos stebėjo, diskutavo, kaip ir kodėl reikia taupyti vandenį.

Šiaulių raj. Gilvyčių mokykloje vyko integruoto ugdymo projektas „Žemė – mūsų namai“, skirtas Žemės ir Vandens dienoms paminėti. Projekto veikla buvo siekiama ugdyti pagarbą gamtai, skatinti tausoti vandens išteklius, panaudoti bei apibendrinti žinias įgytas per geografijos ir gamtos mokslų pamokas. Dalyvavo 5–10 klasių mokiniai. Projekto dalyviai susipažino su vandens savybėmis ir jo reikšme išklausę 9 klasės mokinių pranešimus. Gilino geografijos, gamtos mokslų žinias bei bendradarbiavimo įgūdžius dalyvaudami protų mūšyje. 7 komandos turėjo atsakyti į šešis klausimus iš geografijos, chemijos, fizikos ir biologijos dalykų bei paaiškinti eksperimentines užduotis.

„Man labai patiko, kai mokytojos L. Kairytė ir J. Šilkauskienė atliko tyrimus. Dabar žinau, kaip pasidaryti „šlapią sniegą“. Buvo labai smagu ir gerai praleidome laiką.”- renginiu džiaugėsi penktokė Kamilė. Devintokei Emilijai iškilo pažymio dilema: „Klausimai buvo labai įdomūs, nežinomi, kai kurie atsakymai labai nustebino. Įgijome tikrai daug žinių, buvo smagu. Be to, mano komanda užėmė I vietą! Labai didžiuojuosi savo komanda, mes buvome to verti. Dabar tik reikės pasirinkti, iš kokio dalyko norėtume gauti po dešimtuką”.

Biržų raj. Nemunėlio Radviliškio pagrindinės mokyklos 6 klasės mokiniai kartu su klasės vadove V. Vaitaityte per klasės valandėlę žiūrėjo video filmuką, kuriame buvo pateiktas laiškas iš 2070 m. Mokiniai diskutavo apie vandens naudą,  sužinojo, kad vanduo yra būtinas gyvybei. Per biologijos pamokas su mokytoja A. Grigiene,  mokiniai  žiūrėjo video apie vandens taupymą, išsiaiškino, kaip galima taupyti vandenį, pildė kryžiažodį bei atliko tyrimą, kurio metu stebi savo šeimos narių vandens vartojimo įpročius, skatina juos racionaliau, taupiau naudoti vandenį. O devintokai per klasės valandėlę diskutavo apie  "Medžių sula", jos naudą žmogaus organizmui bei žąlą medžiams. 

Alytaus rajono Daugų Vlado Mirono gimnazijoje įvyko eksperimentas ,,Vandens tamprumas“. Kodėl vandens čiuožikas taip lengvai juda vandens paviršiumi? Penktokai  sužinojo apie vandens savybę, vadinamą tamprumu.  Gamtos pamokoje visi klausėsi  ne tik apie čiuožiką, bet ir darė bandymą  su mokytoja.  ,,Niekada negalvojom, kad metaliniai daiktai gali laikytis  ant vandens, “- komentavo vaikai.
Klaipėdos lopšelio - darželio „ Eglutė “ vaikai iš anksto ruošėsi vandens dienai - piešė piešinius, plakatus tiek įstaigoje, tiek namuose su tėveliais, puošėsi mėlynos, žydros spalvos rūbais, iš popieriaus lankstė laivelius. Vandens dienos metu vyko pokalbiai, diskusijos, kodėl vanduo reikalingas žmogui, kiek per dieną vandens reikia išgerti. Linksmų žaidimų, eksperimentų metu, vaikai susipažino su vandens savybėmis, gyvojo ir negyvojo vandens sąvokomis.

Kelmės rajono Tytuvėnų vaikų lopšelio-darželio vaikai paminėjo Pasaulinę vandens dieną. Visi vaikai, apsirengę mėlynais rūbeliais, įveikdami kliūtis (apeidami ,,balas“, eidami tilteliu per ,,upelį“, peršokdami ,,griovį“) sugužėjo į ,,Viščiukų“ grupę. Auklėtojos Indra ir Laimutė kalbėjosi su vaikais apie tai, kad vanduo mus lydi visur ir visada ir be jo gyvenimas žemėje būtų neįmanomas. Žiūrėjo filmuką ,,Zuikis Žvairys“ ir Šaltinėlis“. Skambant ramiai muzikai, rinko ,,lašelius“. Prie ,,upelio“ rinko šiukšles. Klausantis vandens čiurlenimo garsų, atliko eksperimentą su popieriniais gėlių žiedeliais, kurie vandenyje išskleidė žiedlapius. Vaikai ir pedagogai atliko įvairias užduotis: žuvyčių žvejojimas; vandens gėrimas su šiaudeliais; vandenyje burbulų pūtimas šiaudeliais; kempine vandens gręžimas; vandens sėmimas šaukštu.